Duomenų aktas – dažniausiai užduodami klausimai

1. Kokias teises man suteikia Duomenų aktas?

Jūs galite turėti teises pagal Duomenų aktą, jei esate mūsų prijungtų produktų ir (ar) susijusių paslaugų naudotojas Europos Sąjungoje. Tai reiškia, kad Jūs:
  • turite nuosavybės teisę į prijungtą produktą (pvz., „Ford“ prijungtą automobilį); arba
  • turite sutartinę teisę naudotis prijungtu produktu (pvz., nuomojatės „Ford“ prijungtą automobilį); arba
  • naudojatės su prijungtu produktu susijusia paslauga (pvz., „FordPass“ programėle).
Jei patenkate į vieną (ar kelias) iš šių kategorijų, Duomenų aktas Jums suteikia dvi pagrindines teises į duomenis, generuojamus naudojantis prijungtu produktu ir (ar) susijusia paslauga:
  • Prieiga: galite patys pasiekti šiuos duomenis, atlikdami toliau aprašytus veiksmus.
  • Dalijimasis: galite dalintis šiais duomenimis su Jūsų pasirinktomis trečiosiomis šalimis (jei jos yra ES teritorijoje).
Svarbu pažymėti, kad šios teisės netaikomos visiems prijungto produkto ar susijusios paslaugos sugeneruotiems duomenims. Jūs turite teises į „lengvai prieinamus duomenis“ – iš esmės, tai yra neapdoroti arba minimaliai apdoroti duomenys, kurie tiesiogiai sugeneruojami naudojantis prijungtu produktu ir (ar) susijusia paslauga bei yra lengvai prieinami mums. Pavyzdžiui, transporto priemonės duomenys, gauti naudojantis prijungtu automobiliu, arba įkroviklio duomenys, gauti naudojantis prijungtu įkrovikliu. Šiuose DUK mes šiuos duomenis vadiname „Duomenimis“.
Atkreipkite dėmesį, kad tam tikri duomenys yra neįtraukti į Duomenų akto taikymo sritį, įskaitant daug apdorotus ar išvestinius duomenis ir kitus duomenis, kurie nėra lengvai mums prieinami (pvz., duomenis, sugeneruotus naudojantis trečiųjų šalių programėlėmis automobilyje ir kurie nėra renkami „Ford“).

2. Kas yra Ford prijungti produktai ir susijusios paslaugos?

Norėdami peržiūrėti mūsų prijungtų produktų ir susijusių paslaugų sąrašą bei gauti daugiau informacijos apie Duomenis, apsilankykite Skaidrumo puslapyje.
Atkreipkite dėmesį, kad kai kurie produktai ar paslaugos, kuriais naudojatės, gali nebūti įtraukti į mūsų prijungtų produktų ir susijusių paslaugų sąrašą, jeigu juos teikia trečioji šalis ir „Ford“ nerenka duomenų, sugeneruotų naudojantis šiomis paslaugomis (pavyzdžiui, „Amazon Alexa“). Jei turite klausimų dėl duomenų, sugeneruotų naudojantis tokiomis trečiųjų šalių paslaugomis, prašome kreiptis tiesiogiai į tą trečiąją šalį.


3. Ar Duomenų aktas taikomas man, jei esu už ES ribų?

Ne. Jūs turite teises pagal Duomenų aktą tik tuo atveju, jei esate Europos Sąjungoje ir esate mūsų prijungto produkto (kurį pardavėme ES) ir (ar) su tuo produktu susijusios mūsų teikiamos paslaugos naudotojas.
Savo Duomenimis taip pat galite dalintis tik su trečiosiomis šalimis, esančiomis ES teritorijoje.


4. Ką turėčiau apsvarstyti prieš dalindamasis savo duomenimis su trečiąja šalimi?

Atminkite, jei svarstote galimybę dalintis savo Duomenimis su trečiąja šalimi:
  • Duomenimis galite dalintis tik su trečiąja šalimi, esančia ES.
  • Turėtumėte rinktis tik tą trečiąją šalį, kuria pasitikite.
  • Turėtumėte turėti rašytinį susitarimą su trečiąja šalimi dėl to, kokius Duomenis ji gali naudoti ir kaip gali juos naudoti.
  • Mes siųsime Jūsų Duomenis tik tai trečiajai šaliai, kurią Jūs nurodysite, ir tik Jūsų konkrečiu prašymu. Tačiau mes savarankiškai netikrinsime jokių su „Ford“ nesusijusių asmenų.
  • Beje, Duomenų aktas leidžia mums taikyti mokestį trečiajai šaliai, jei Jūsų prašymu siunčiame Duomenis tiesiogiai jiems. Jums joks mokestis nebus taikomas.

5. Kokius duomenis galiu pasiekti arba jais dalintis?

Duomenys, kuriuos galite prašyti pateikti ir/arba dalintis, gali skirtis priklausomai nuo Jūsų automobilio modelio, turimų prenumeratų, įjungtų funkcijų ir pasirinktų nustatymų. Duomenys patenka į vieną iš šių kategorijų:
  • Transporto priemonės duomenys: pagrindinė automobilio veikimo ir sistemų būsena, pvz., akumuliatoriaus lygis, degalų kiekis, rida, aušinimo skysčio temperatūra.
  • Automobilio būklė: diagnostinė ir priežiūros informacija, pvz., padangų slėgis, alyvos tarnavimo laikas, dyzelinio išmetimo sistemos būsena.
  • Vairavimo duomenys: kaip naudojama transporto priemonė, pvz., greitis, pagreitis, stabdymas, saugos diržų naudojimas.
  • Automobilio vieta: padėties ir judėjimo duomenys, pvz., GPS koordinatės, kompaso kryptis, GPS greitis.
  • Elektromobilio duomenys: pagrindiniai elektromobilio rodikliai, pvz., akumuliatoriaus įkrovos lygis, energijos talpa, temperatūra, variklio įtampa.
  • Įkrovimo duomenys: informacija apie automobilio įkrovimo procesą, pvz., įkrovimo laikas ir trukmė, įtampa, srovė, įkroviklio tipas ir jungties būsena. Jei prieinama, gali būti įtraukti ir įkroviklio duomenys.
  • Kelionės duomenys: naudojantis navigacija ar kelionės planavimo funkcijomis, informacija apie maršrutą, degalų sąnaudas, bendrą atstumą, tik elektra įveikiamą nuotolį.
  • Automobilio saugumo duomenys: saugos sistemų būsena, pvz., signalizacija, durų užraktai, langų padėtis.
  • Specializuotų automobilių gamintojų duomenys: aukšto lygio informacija apie specializuoto gamintojo įdiegtus modulius, įskaitant jų įvesties ir išvesties būseną.
Atminkite: jei Jūsų produktas nėra prijungtas (pvz., jei neįregistravote savo automobilio „FordPass“ paskyroje), mes neturėsime Duomenų, kuriuos galėtume Jums pateikti, o Jūs – pasiekti ar dalintis su trečiosiomis šalimis.
Jeigu norite sužinoti, kokie Duomenys gali būti prieinami (ir kuriuos galite prašyti pateikti bei/arba dalintis su trečiosiomis šalimis), tokią informaciją rasite lentelėje čia (nuoroda). Vėlgi, konkrečiam Jūsų automobiliui prieinami Duomenys gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio, prenumeratų, įjungtų funkcijų bei Jūsų nustatymų.
Kur techniškai įmanoma, Duomenis (Jums ar Jūsų nurodytai trečiajai šaliai) pateiksime nuolatiniu formatu ir realiu laiku per „Ford“ API. Tai vadiname Nuolatiniais duomenimis. Kitus Duomenis pateiksime atsisiunčiamais JSON failais. Tai vadiname Istoriniais duomenimis.

6. Kaip suprasti ir interpretuoti savo duomenis?

 Jei jums arba trečiajai šaliai, kuriai perduodate savo duomenis, reikia duomenų aprašymo, galite rasti šią informaciją mūsų duomenų žodynuose. 
  •  Nuolatiniai duomenys : čia
  •  Istoriniai duomenys : čia   

7. Kaip su mumis susisiekti

 Jei jums reikia su mumis susisiekti dėl duomenų, kurių teises turite pagal Duomenų įstatymą, arba dėl jūsų prašymo gauti prieigą prie duomenų ar dalintis savo duomenimis su trečiosiomis šalimis, galite susisiekti naudodami šią kontaktinę informaciją. 

8. Kaip galiu gauti prieigą prie savo duomenų arba juos dalintis?

Norite pasiekti arba pasidalinti savo duomenimis? Pasirinkite žemiau pateiktą variantą, kuris jums labiausiai tinka, ir vykdykite nurodytus veiksmus. Procesas gali skirtis priklausomai nuo jūsų santykio su prijungtu produktu ar susijusia paslauga (pvz., ar esate FordPass klientas, ar Ford Pro klientas) ir priklausomai nuo to, ar prašote nuolatinių duomenų, ar istorinių duomenų. Jums reikės Ford paskyros.

1. Naudoju Ford prijungtą automobilį, bet neturiu Ford paskyros. Kaip galiu prašyti prieigos prie savo duomenų?
Jei neturite FordPass paskyros arba anksčiau neregistravote savo automobilio galiojančioje FordPass paskyroje, duomenų nebus.
Daugiau informacijos apie FordPass ir jūsų automobilio registraciją FordPass paskyroje rasite mūsų Ford Connectivity puslapyje.
2. Esu FordPass klientas. Kaip galiu pasiekti savo duomenis?
Norėdami pasiekti savo duomenis, atlikite žemiau nurodytus veiksmus.
Pastaba: jei tas pats prijungtas automobilis ir/ar Wallbox turi kelis FordPass paskyros savininkus, kiekvienas įgaliotas vartotojas arba FordPass paskyros savininkas turės tas pačias teises gauti duomenis ir dalintis jais su trečiosiomis šalimis. Kiekvienas įgaliotas vartotojas yra atsakingas už kitų vartotojų informavimą ir jų sutikimo gavimą prieš prašant bet kokių duomenų, kurie gali būti sugeneruoti naudojantis prijungtu automobiliu, Wallbox ar susijusia paslauga.
Veiksmai skiriasi priklausomai nuo to, ar pasiekiate istorinius duomenis, ar nuolatinius duomenis (daugiau informacijos žr. FAQ5 apie skirtumą tarp istorinių ir nuolatinių duomenų).
2.1 FordPass klientas – savo istorinių duomenų pasiekimas
1 žingsnis: Įsitikinkite, kad turite galiojančią FordPass paskyrą ir jūsų automobilis arba Wallbox yra užregistruotas jūsų paskyroje. Daugiau informacijos apie FordPass ir registraciją rasite čia
Prieš prašydami duomenų, informuokite kitus vartotojus ir gaukite jų sutikimą, jei duomenys gali būti sugeneruoti naudojantis jų automobiliais, Wallbox ar susijusiomis paslaugomis.
2 žingsnis: Prisijunkite prie Historical Connected Gateway naudodami savo FordPass paskyrą.
3 žingsnis: Užpildykite Customer Intake Form.
  • Nurodykite VIN numerį (-ius) automobiliui (-ams), kuriems norite gauti duomenis. Jei prašote Wallbox duomenų, VIN nereikalingas.
  • Nurodykite laikotarpį, už kurį norite duomenų. Galite prašyti tik duomenų nuo 2025 m. rugsėjo 12 d. iki 2 dienų prieš prašymo pateikimo datą.
  • Patikrinkite VIN ir pateikite formą.
4 žingsnis: Gavę ir pateikę formą, turėtumėte gauti el. laišką iš Ford su jūsų prašymo patvirtinimu.
5 žingsnis: Jūsų prašymas bus apdorotas. Jei duomenų negavote per 28 dienas, susisiekite su Ford.
6 žingsnis: Gaunate el. laišką su nuoroda, kad duomenys paruošti atsisiuntimui. Duomenys bus prieinami 7 dienas.
2.2 FordPass klientas – savo nuolatinių duomenų pasiekimas
Jeigu norite gauti prieigą prie nuolatinių duomenų (realaus laiko duomenys, prieinami per API), įskaitant Wallbox duomenis, atlikite šiuos veiksmus:
1 žingsnis. Įsitikinkite, kad turite galiojančią FordPass paskyrą ir kad jūsų automobilis ir/arba Wallbox yra užregistruotas jūsų FordPass paskyroje. Daugiau informacijos apie FordPass bei transporto priemonės ar Wallbox registraciją rasite čia [URL].
Prieš prašydami duomenų, nepamirškite informuoti kitus vartotojus ir gauti jų sutikimą, jei prašote duomenų, kurie gali būti sugeneruoti naudojantis automobiliu, Wallbox ar susijusia paslauga.
2 žingsnis. Užsiregistruokite Ford Developer Marketplace paskyroje [URL]. Pateikite prašomą informaciją, peržiūrėkite ir sutikite su taisyklėmis bei sąlygomis.
3 žingsnis. Prisijungę prie savo Ford Developer Marketplace paskyros, galite paprašyti prieigos prie mūsų API, vadovaudamiesi pateiktomis instrukcijomis.
4 žingsnis. Savo Ford Developer Marketplace paskyros profilyje galite sukurti naujus prisijungimo duomenis prie API. Taip pat galėsite matyti visus šiuo metu aktyvius prisijungimus.
5 žingsnis. Sukūrę prisijungimo duomenis, gaukite sugeneruotą URL, susietą su jūsų paskyra (jis matomas Developer Dashboard skydelyje). Naudokite šį URL ir prisijunkite savo FordPass paskyros duomenimis, kad susietumėte transporto priemonę. Po susiejimo būsite nukreipti į jūsų nurodytą redirect URI, kur gausite prieigos raktą (token).
6 žingsnis. Dabar galite naudotis API ir gauti duomenis per pasirinktą platformą.


3. Esu FordPass klientas. Kaip galiu dalintis savo duomenimis su trečiosiomis šalimis?
Prieš pradėdami dalintis duomenimis su trečiosiomis šalimis, atidžiai perskaitykite DUK 4 („Ką turėčiau apsvarstyti prieš dalindamasis savo duomenimis su trečiąja šalimi“).
Taip pat atkreipkite dėmesį, kad jei yra keli FordPass paskyros turėtojai, susieti su ta pačia prijungta transporto priemone ar Wallbox, kiekvienas įgaliotas naudotojas gali:
  • dalintis duomenimis su trečiosiomis šalimis;
  • nutraukti duomenų dalijimąsi su trečiosiomis šalimis.
Tai reiškia, kad net jei jūs nusprendėte dalintis savo duomenimis su trečiąja šalimi, kiti įgalioti naudotojai, susieti su tuo pačiu automobiliu ar Wallbox, gali nutraukti šį dalijimąsi. Kiekvienas įgaliotas naudotojas yra atsakingas už tai, kad informuotų kitus vartotojus ir gautų jų sutikimą prieš prašydamas dalintis duomenimis, kurie gali būti sugeneruoti naudojantis transporto priemone ar Wallbox.
Istorinių duomenų dalijimasis su trečiosiomis šalimis
Turite du būdus, kaip dalintis savo istoriniais duomenimis su trečiosiomis šalimis:
  1. Atsisiųsti istorinių duomenų failus patys (vadovaukitės DUK 8.2 žingsniais) ir tiesiogiai pasidalinti failais su pasirinkta trečiąja šalimi; arba
  2. Paprašyti trečiosios šalies, kad ji jūsų vardu pateiktų prašymą gauti istorinius duomenis. Tokiu atveju jūsų pasirinkta trečioji šalis turi vadovautis DUK 8.4 žingsniais („Esu trečioji šalis, kuri turi gauti FordPass kliento duomenis. Kaip tai padaryti?“).
    Taip pat žr. DUK 8.4, jei vėliau nuspręsite nutraukti istorinių duomenų dalijimąsi su trečiosiomis šalimis.
Nuolatinių duomenų dalijimasis su trečiosiomis šalimis
Norėdami dalintis nuolatiniais duomenimis (realaus laiko duomenimis per API) su trečiąja šalimi, paprašykite, kad ji vadovautųsi žingsniais, aprašytais DUK 8.4.2.
Jei reikia papildomos pagalbos, kreipkitės į klientų aptarnavimo centrą (žr. kontaktinę informaciją DUK 7).


4. Esu trečioji šalis, kuriai reikia pasiekti FordPass kliento duomenis. Kaip tai padaryti?
Pastaba trečiosioms šalims (ne Ford klientams): trečioji šalis (ne Ford klientas) gali atlikti šiuos veiksmus tik tuo atveju, jeigu ji buvo konkrečiai paskirta Ford kliento duomenų gavėja pagal Duomenų akto 5 straipsnį. Trečioji šalis privalo gauti:
  • Ford kliento ir visų kitų naudotojų, kurių duomenys gali patekti į prašomų duomenų apimtį, sutikimą;
  • rašytinį susitarimą su Ford klientu (kurio duomenis ji nori pasiekti), kuriame būtų nustatyta, kokius duomenis galima pasiekti ir naudoti, kaip bei kokiu tikslu tie duomenys bus naudojami.
Jei Ford perduoda Ford kliento duomenis tiesiogiai trečiajai šaliai (Ford kliento prašymu), Ford gali imti kompensacinį mokestį iš trečiosios šalies duomenų gavėjos ir gali nustatyti ar pakeisti to mokesčio tarifą.
4.1 Istorinių FordPass klientų duomenų gavimas kaip trečiosios šalies duomenų gavėjui
Jei esate trečioji šalis – duomenų gavėja, galite Ford kliento vardu prašyti suteikti prieigą prie jo istorinių duomenų, atlikdami šiuos veiksmus. Jei jūsų prašymas bus patvirtintas, gausite nuorodą, per kurią galėsite atsisiųsti istorinių duomenų failus (JSON formatu).
1 žingsnis: įsitikinkite, kad:
  • Ford klientas (kurio vardu teikiate prašymą) yra įgaliotas naudotojas transporto priemonės, Wallbox ar susijusios paslaugos, iš kurių prašote duomenų;
  • Ford klientas turi galiojančią FordPass paskyrą, o transporto priemonė ir/arba Wallbox yra užregistruota jo paskyroje;
  • gavote Ford kliento ir kitų naudotojų sutikimą prieš prašydami prieigos prie duomenų, kurie gali būti sugeneruoti naudojantis transporto priemone, Wallbox ar susijusia paslauga.
2 žingsnis: apsilankykite Istorinių prijungtų duomenų portale [URL].
3 žingsnis: užpildykite registracijos formą.
Reikės pateikti prašomą informaciją, įskaitant:
  • jūsų įmonės duomenis (jei taikoma),
  • Ford kliento, kurio vardu teikiate prašymą, duomenis.
Bendradarbiaukite su Ford klientu, nes tam, kad jūsų prašymas būtų įvykdytas, Ford klientas per 3 dienas nuo mūsų bandymo su juo susisiekti turės patvirtinti savo sutikimą. Priešingu atveju prašymas bus atmestas.
Reikės nurodyti transporto priemonės VIN numerį(-ius) (jei prašote transporto priemonės duomenų) ir laikotarpį, už kurį norite gauti istorinius duomenis. Jei prašote Wallbox duomenų, VIN numerių nurodyti nereikia.
Atminkite: duomenis galima prašyti tik nuo 2025 m. rugsėjo 12 d. iki datos, kuri yra 2 dienos iki prašymo pateikimo dienos (tai užtikrina, kad visi sistemos duomenys būtų sinchronizuoti).
4 žingsnis: pateikę užpildytą formą, turėtumėte gauti el. laišką į adresą, kurį nurodėte formoje. Patikrinkite savo el. paštą ir patvirtinkite prašymo detales.
5 žingsnis: Ford klientas (kurio vardu teikiate prašymą) gaus pranešimą ir bus paprašytas patvirtinti savo sutikimą. Gavus kliento sutikimą, Ford apdoros jūsų prašymą.
Jei per 28 dienas nuo 4 žingsnyje gauto laiško negavote duomenų ar jokios informacijos iš Ford, susisiekite su Ford per [URL].
6 žingsnis: gausite el. laišką su nuoroda, patvirtinančia, kad prašomi duomenys paruošti atsisiųsti. Duomenis galėsite atsisiųsti 7 dienas.
Ford klientui: galite bet kada atšaukti savo sutikimą, kol trečioji šalis dar neatsisiuntė duomenų (6 žingsnyje). Atminkite, jei sutikimą atšauksite po to, kai trečioji šalis jau atsisiuntė duomenis, šis atšaukimas nepašalins duomenų iš atsisiuntimo vietos.
Nuoroda prieigai prie duomenų pasibaigs automatiškai po 7 dienų arba anksčiau, jei atšauksite sutikimą.


4.2 FordPass klientų nuolatinių duomenų prašymas kaip trečiosios šalies duomenų gavėjui
Jei Ford klientas jus paskyrė trečiąja šalimi – duomenų gavėja ir suteikė teisę jo vardu prašyti nuolatinių duomenų (realiojo laiko duomenų per API), atlikite šiuos veiksmus:
1 žingsnis: įsitikinkite, kad:
    • Ford klientas (kurio vardu teikiate prašymą) yra įgaliotas naudotojas transporto priemonės, Wallbox ar susijusios paslaugos, iš kurių prašote duomenų;
    • Ford klientas turi galiojančią FordPass paskyrą, o transporto priemonė ir/arba Wallbox yra užregistruota jo paskyroje;
    • gavote Ford kliento ir kitų naudotojų sutikimą prieš prašydami prieigos prie duomenų, kurie gali būti sugeneruoti naudojantis transporto priemone, Wallbox ar susijusia paslauga.
  1. 2 žingsnis: užsiregistruokite Ford Developer Marketplace paskyrai adresu [URL]. Pateikite prašomą informaciją, peržiūrėkite ir sutikite su taisyklėmis bei sąlygomis.
    3 žingsnis: prisijungę prie Ford Developer Marketplace paskyros, galite prašyti prieigos prie API, vadovaudamiesi ten pateiktomis instrukcijomis.
    4 žingsnis: iš paskyros valdymo skilties galite sukurti naujus prisijungimo duomenis prie API. Taip pat galėsite stebėti visas šiuo metu aktyvias prieigos teisės.
    5 žingsnis: sukūrę prieigos duomenis, gaukite sugeneruotą URL, susietą su jūsų paskyra (jis randamas Developer Dashboard skiltyje). Naudokite šį URL, prisijunkite naudodami savo Ford Member (FordPass) paskyros duomenis, kad susietumėte savo transporto priemonę. Susiejus, būsite nukreipti į jūsų pateiktą redirect URI, o ten gausite prieigos raktą (token).
    6 žingsnis: dabar galite naudoti API, kad gautumėte duomenis per pasirinktą platformą.

  2. 5. Esu Ford Pro klientas / autoparko vadovas. Kaip galiu pasiekti savo duomenis?
    Norėdami pasiekti savo duomenis, atlikite toliau pateiktus veiksmus.
    Veiksmai skiriasi priklausomai nuo to, ar norite gauti istorinius duomenis, ar nuolatinius duomenis.
    Jeigu norite prašyti duomenų, susijusių su jūsų Ford Pro įkrovikliu, žiūrėkite DUK [9].

  3. 5.1 Ford Pro klientas / autoparko vadovas – istorinių duomenų gavimas
1 žingsnis: įsitikinkite, kad:
  1. turite galiojančią Ford Pro Marketplace paskyrą;
  2. esate įgaliotas naudotojas transporto priemonės ar paslaugos, dėl kurios prašote duomenų;
  3. jūsų transporto priemonė aktyvuota Ford Pro Marketplace paskyroje.
     Daugiau informacijos apie Ford Pro Marketplace rasite čia [URL].
  4. 2 žingsnis: prisijunkite prie Istorinių prijungtų duomenų portalo naudodami savo Ford Pro paskyros duomenis [URL].
    3 žingsnis: užpildykite Kliento registracijos formą šiame portale.
    Turėsite pateikti:
    • transporto priemonės VIN numerį(-ius),
    • laikotarpį, už kurį norite gauti duomenis.
  5. Atminkite: galite prašyti tik nuo 2025 m. rugsėjo 12 d. sugeneruotų duomenų iki datos, kuri yra 2 dienos iki jūsų prašymo pateikimo dienos (kad būtų užtikrintas sistemos duomenų sinchronizavimas).
    Vadovaukitės portale pateiktomis instrukcijomis, patvirtinkite VIN numerį, tuomet pateikite formą.
    4 žingsnis: užpildę formą, gausite el. laišką iš Ford į nurodytą adresą. Patikrinkite el. paštą ir patvirtinkite prašymo detales.
    5 žingsnis: Ford apdoros jūsų prašymą. Jei per 28 dienas nuo 4 žingsnyje gauto laiško negavote nei duomenų, nei jokios informacijos, susisiekite su Ford adresu [URL].
    6 žingsnis: gausite el. laišką su nuoroda, patvirtinančia, kad jūsų duomenys paruošti atsisiųsti. Duomenys bus prieinami 7 dienas.
    Pastaba: jei esate Ford Pro klientas dalyvaujančiose Europos rinkose ir norite gauti prieigą prie savo FORDLiive duomenų (šiuo atveju neturėsite prisijungimo paskyros), atlikite 2 ir 3 žingsnius aukščiau. Gavus jūsų formą, Ford atstovas patikrins nuosavybę ir su jumis susisieks dėl tolimesnių veiksmų.

  6. 5.2 Ford Pro klientas / autoparko vadovas – nuolatinių duomenų gavimas
  7. Jeigu norite gauti prieigą prie realiojo laiko duomenų per API, atlikite šiuos veiksmus:
    1 žingsnis: apsilankykite nuorodoje į nuolatinių duomenų / API sprendimą [URL].
    2 žingsnis: kaip autoparko administratorius, prisijunkite prie savo Ford Pro Marketplace paskyros arba susikurkite ją FordPro.com naudodami įmonės duomenis [URL].
    3 žingsnis: pridėkite Fleet Connected Data Gateway arba Fleet Quality Connected Data Gateway produktą(-us) prie savo paskyros, pasirinkdami juos Marketplace skiltyje „Explore More Products“.
    Jei prašote duomenų apie kelių markių transporto priemones su prijungtu plug-in įrenginiu (PID), pasirinkite Fleet Multi-Make Data Gateway produktą.
    4 žingsnis: spustelėkite „Add Vehicles“ ikoną ir pateikite transporto priemonės duomenis.
    5 žingsnis: pridėję transporto priemones, pasirinkite VIN numerį(-ius) ir spustelėkite „Subscribe to Product“. Iš sąrašo pasirinkite atitinkamą produktą:
    • Fleet Connected Gateway – jei norite visų transporto priemonės duomenų;
    • Fleet Quality Connected Gateway – jei prašote tik transporto priemonės būklės duomenų;
    • Fleet Multi-Make Data Gateway – jei transporto priemonė priklauso kelių markių parkui.
  8. 6 žingsnis: jei reikia, galite suteikti prieigą papildomiems paskyros naudotojams. Pasirinkite „Add New Users“, suteikite prieigą prie Developer Portal ir priskirkite administratoriaus rolę.
    7 žingsnis: prisijunkite prie Developer Portal čia [URL] naudodami Ford Pro Marketplace prisijungimo duomenis. Sukurkite Client ID ir secret. Čia taip pat galite peržiūrėti API techninę dokumentaciją.
    8 žingsnis: naudokite gautą Client ID ir secret, kad pasiektumėte duomenis per suteiktą API.


6. Esu Ford Pro klientas / autoparko vadovas. Kaip galiu dalintis savo duomenimis su trečiosiomis šalimis?
Prieš dalindamiesi duomenimis su trečiąja šalimi, atkreipkite dėmesį į DUK 4 punktą („Ką turėčiau apsvarstyti prieš dalindamasis savo duomenimis su trečiąja šalimi“).
Kad trečioji šalis galėtų pasiekti jūsų duomenis, ji pirmiausia turi užsiregistruoti kaip patvirtintas trečiosios šalies paslaugų teikėjas. Registracijai trečioji šalis turi atlikti šiuos veiksmus: 
Istorinių duomenų dalijimasis su trečiosiomis šalimis
Istoriniais duomenimis galite pasidalinti dviem būdais:
  1. Atsisiųskite istorinių duomenų failus patys (vadovaudamiesi žingsniais, pateiktais DUK 8.5.1), o tada pasidalinkite failais su jūsų pasirinkta trečiąja šalimi; arba
  2. Paprašykite trečiosios šalies kreiptis dėl jūsų istorinių duomenų jūsų vardu. Tokiu atveju paprašykite pasirinktą trečiąją šalį vadovautis žingsniais, pateiktais DUK 8 („Esu trečioji šalis, kuriai reikia prieigos prie Ford Pro kliento / autoparko vadovo duomenų. Kaip tai padaryti?“).
    Taip pat peržiūrėkite DUK 8.9.1, kad suprastumėte, kaip galite nutraukti istorinių duomenų dalijimąsi su trečiosiomis šalimis, jei apsigalvosite.
Nuolatinių duomenų dalijimasis su trečiosiomis šalimis
Norėdami dalintis nuolatiniais duomenimis (realiojo laiko duomenimis per API) su trečiosios šalies duomenų gavėju, paprašykite jų vadovautis žingsniais, pateiktais DUK 8.8.
Jeigu reikia papildomos pagalbos, susisiekite su klientų aptarnavimo tarnyba (kontaktinę informaciją rasite DUK 7).

7. Esu trečioji šalis, kurią Ford Pro klientas paskyrė duomenų gavėja, kad šio vardu pateikčiau duomenų prieigos prašymą. Kaip tai padaryti?
Užsiregistravus kaip patvirtintam trečiosios šalies paslaugų teikėjui, norėdami gauti savo kliento istorinius duomenis atsisiunčiamo JSON failo forma, atlikite šiuos žingsnius:
1 žingsnis: įsitikinkite, kad jūsų klientas yra įgaliotas transporto priemonės duomenims, kuriuos norite gauti, ir kad transporto priemonė yra aktyvuota jo Ford Pro Marketplace paskyroje. Daugiau informacijos rasite čia [URL].
2 žingsnis: apsilankykite istorinių prijungtų duomenų portale [URL].
3 žingsnis: užpildykite kliento registracijos formą.
Turėsite pateikti:
  • savo įmonės duomenis,
  • kliento, kurio duomenų prašote, informaciją.
Įsitikinkite, kad veiksmus koordinuojate su savo klientu, nes jo sutikimas bus būtinas per 3 dienas nuo mūsų bandymo su juo susisiekti. Priešingu atveju prašymas bus atmestas.
Turėsite pateikti transporto priemonės VIN numerį(-ius) ir laikotarpį, už kurį norite gauti duomenis.
Pastaba: jei prašote įkrovimo duomenų, VIN nereikalingas.
Atkreipkite dėmesį: duomenys prieinami tik nuo 2025 m. rugsėjo 12 d. iki datos, kuri yra 2 dienos iki dabartinės datos. Tai užtikrina, kad visa sistemos informacija būtų sinchronizuota ir pasiekiama, jei taikoma.
4 žingsnis: patikrinkite savo el. paštą ir patvirtinkite prašymo detales.
5 žingsnis: jūsų klientui bus pranešta, kad jis patvirtintų savo sutikimą dalintis duomenimis. Gavus kliento sutikimą, jūsų prašymas bus apdorotas Ford.
Jei per 28 dienas negavote duomenų ar informacijos, susisiekite su Ford per [URL].
6 žingsnis: gausite el. laišką su nuoroda, patvirtinančia, kad duomenys paruošti atsisiųsti. Informacija bus prieinama atsisiųsti 7 dienas.
Jei apsigalvosite arba norėsite nutraukti duomenų perdavimą trečiajai šaliai
Galite atšaukti savo sutikimą bet kuriuo metu iki tol, kol trečiosios šalies gavėjas atsisiųs duomenis (6 žingsnis).
 Atkreipkite dėmesį: jei sutikimą atšauksite po to, kai trečioji šalis jau atsisiuntė duomenis, atšaukimas neištrins duomenų iš jau atsisiųstos vietos.
Prieigos nuoroda automatiškai nustos galioti po 7 dienų arba anksčiau, jei atšauksite savo sutikimą.

8. Nuolatinių Ford Pro / autoparko klientų duomenų prieigos prašymas kaip duomenų gavėjui
Kitu atveju, užsiregistravę kaip patvirtintas trečiosios šalies paslaugų teikėjas, kad galėtumėte gauti realaus laiko duomenis per API, paprašykite savo kliento atlikti sutikimo procesą, aprašytą žemiau:
1 žingsnis: prisijunkite prie savo Ford Pro Marketplace paskyros arba užsiregistruokite su įmonės informacija FordPro.com [URL].
2 žingsnis: pridėkite Fleet Connected Data Gateway produktą(-us) į savo paskyrą iš „Marketplace“ skilties, esančios po kortele „Explore More Products“.
3 žingsnis: norėdami pridėti transporto priemones, spustelėkite „Add Vehicles“ ir pateikite jų duomenis.
4 žingsnis: eikite į Service Providers skirtuką autoparko meniu ir pasirinkite norimus VIN numerius.
Spustelėkite „Add Consent“ ir iš išskleidžiamojo sąrašo pasirinkite trečiosios šalies paslaugų teikėją, su kuriuo bus dalinamasi duomenimis.
5 žingsnis: kaip trečiosios šalies paslaugų teikėjas, gausite pranešimą apie sutikimą dėl VIN numerių ir galėsite vadovautis Fleet Subscribe the Product žingsniais, kad įtrauktumėte transporto priemones į Fleet Connected Data Gateway produktą, kaip aprašyta čia [URL į kitą DUK].
6 žingsnis: kaip patvirtintas trečiosios šalies paslaugų teikėjas, prisijunkite prie Developer Portal naudodami savo Ford Pro prisijungimą ir sukurkite Client ID bei slaptažodį (secret).
7 žingsnis: naudokite gautą Client ID ir slaptažodį, kad pasiektumėte duomenis per pateiktą API.
8 žingsnis: norėdamas sustabdyti duomenų dalijimąsi su trečiąja šalimi, vartotojas gali:
  • susisiekti su savo pasirinkta trečiąja šalimi tiesiogiai (offline), kad ši atsisakytų prenumeratos iš Connected Data Gateway produkto; arba
  • pašalinti sutikimą grįždamas į Fleet Menu, pasirinkdamas VIN ir pasirinkdamas Remove Consent.
9. Esu Ford Pro klientas. Kaip galiu pasiekti arba dalintis su įkrovikliu susijusiais duomenimis?
Jei norite gauti savo istorinius įkrovimo stoties duomenis, atlikite veiksmus, nurodytus DUK 8.5.1 (dėl prieigos) ir DUK 8.7 (dėl dalijimosi).
Kitu atveju, dėl realaus laiko įkrovimo duomenų, prašome vadovautis pridėtomis instrukcijomis [nuoroda komentaruose].
10. Nesu Ford Pro klientas, bet esu Ford Pro /  transporto priemonės naudotojas (pvz., vairuotojas) ir pagal Duomenų aktą turiu teises į duomenis, sugeneruotus mano naudojimosi transporto priemone metu. Kaip galiu prašyti prieigos prie šių duomenų arba paprašyti pasidalinti jais su trečiosiomis šalimis?
Prašome kreiptis į savo transporto priemonės savininką arba Ford Pro Marketplace paskyros savininką (jeigu tai kitas asmuo). Jie turėtų gebėti apdoroti jūsų prašymą jūsų vardu.

11. Išsinuomojau „Ford“ transporto priemonę iš nuomos bendrovės, todėl manau, kad esu tos transporto priemonės naudotojas ir turiu teises į duomenis, sugeneruotus naudojant ją. Kaip galiu prašyti prieigos prie šių duomenų ar pasidalinti jais su trečiosiomis šalimis?
Prašome kreiptis į nuomos bendrovę, iš kurios išsinuomojote „Ford“ prijungtą transporto priemonę. Ji turėtų turėti paskyrą „Ford“ sistemoje ir galės apdoroti jūsų prašymą jūsų vardu.
12. Esu automobilių nuomos bendrovė. Kaip galiu apdoroti savo klientų prašymus (dėl prieigos prie jų duomenų ir/arba duomenų pasidalinimo su trečiosiomis šalimis) jų vardu?
Jeigu gaunate prašymą dėl duomenų iš savo nuomos kliento, prašome vadovautis atitinkamomis instrukcijomis, pateiktomis DUK 8 skyriuje, arba naudokite istorinių duomenų prašymo formą, kad pateiktumėte duomenis šių prašymų apdorojimui jų vardu.
Būtinai įsitikinkite, kad nuomininkas turėjo teisę į duomenis, prieš apdorodami bet kokį prašymą.
13. Esu viešojo sektoriaus įstaiga ES ir noriu pateikti prašymą dėl duomenų pagal Duomenų akto V skyrių. Kaip tai padaryti?
Prašome vadovautis instrukcijomis, pateiktomis prašymo formoje, kurią galima atsisiųsti čia: [nuoroda į PDF bylą].
14. Ką turėčiau daryti, jei parduodu savo transporto priemonę, „Wallbox“ arba įkrovimo stotį?
Jei nusprendžiate parduoti savo transporto priemonę (arba kitaip visam laikui perduodate jos nuosavybę ar naudojimo teisę) kitam asmeniui, turite atlikti šiuos veiksmus:
FordPass / mažmeniniams klientams:
  • atsisakykite „FordPass“ (ir visų su transporto priemone turėtų „FordPass“ paslaugų bei prenumeratų);
  • atlikite transporto priemonės gamyklinių nustatymų atstatymą. Išsami informacija, kaip tai padaryti, pateikta „FordPass“ DUK [nuoroda į atitinkamą FordPass DUK bus įterpta čia];
  • neleiskite naujam savininkui/naudotojui naudoti jūsų „FordPass“ paskyros.
Ford Pro / autoparko klientams:
  • išregistruokite transporto priemonę iš savo autoparko paskyros bei iš visų paslaugų ir prenumeratų.
15. Ką turėčiau daryti, jei nusipirkau transporto priemonę iš kito asmens (naudotą)?
Įsitikinkite, kad atlikote pilną gamyklinių nustatymų atstatymą savo transporto priemonei. Instrukcijas, kaip tai padaryti, rasite čia [URL].
Po atstatymo, jei norite naudotis prijungtos transporto priemonės paslaugomis, atsisiųskite FordPass programėlę, susikurkite „FordPass“ paskyrą ir užregistruokite transporto priemonę savo paskyroje.
Norėdami sužinoti daugiau apie „FordPass“, apsilankykite čia [URL].
16. Esu „Ford Pro“ klientas. Kaip galiu gauti savo CUU ID (floto savininko patvirtintą TSP ID)?
„Ford Pro“ administratoriai gali pasiekti savo įmonės UUID, nueidami į Company Settings.
Šį nustatymų meniu rasite spustelėję savo prisijungimo vardą viršutiniame dešiniajame „Ford Pro Marketplace“ puslapio kampe.
17. Mane domina komercinės paslaptys, kurios gali būti įtrauktos į Duomenis.
Prašome susisiekti su mumis adresu [ ], kad sužinotumėte daugiau.