„Ford“ atidarė Kelno elektrinių transporto priemonių centrą – aukštųjų technologijų gamyklą, kurioje bus gaminami naujos kartos „Ford“ elektromobiliai, skirti milijonams Europos klientų.
„Ford“ transformavo Niehlo kvartale, Kelne, 1930 m. įkurtą savo istorinę gamyklą. Ši 2 milijardų JAV dolerių investicijų dalis rodo didelį pasitikėjimą Vokietijos gamintojų kvalifikacija bei kompetencijomis ir automobilių gamybos ateitimi Europoje.
125 hektarų plote įrengta visiškai nauja gamybos linija ir baterijų surinkimo vieta. Moderniausia įranga bei automatika leidžia per metus pagaminti 250 000 ir daugiau elektromobilių.
Po sėkmingų „Mustang Mach-E“, „E-Transit“ ir „F-150 Lightning“ debiutų bendrovė „Ford“ neseniai pristatė savo ketvirtąjį elektromobilį – elektrinį „Explorer“. Tai bus pirmoji elektrinė transporto priemonė, gaminama Kelne. Vėliau bus pradėtas gaminti ir antrasis elektromobilis – sportiškas krosoveris.
Kelno elektromobilių centras bus pirmoji neutrali anglies išmetimo atžvilgiu „Ford“ surinkimo gamykla pasaulyje. Ji patvirtins bendrovės įsipareigojimą iki 2035 m. pasiekti anglies dioksido poveikio neutralumą visoje Europoje.
„Kelno elektromobilių centro atidarymas žymi naujos kartos tvarią gamybą ir elektrinių transporto priemonių įsigalėjimo epochą Europoje, – pažymėjo Billas Fordas, vykdomasis įmonės vadovas. – Ši gamykla dabar bus viena efektyviausių ir ekologiškiausių visoje pramonėje. Man malonu ir toliau imtis visų priemonių, kad mūsų vaikai ir anūkai galėtų džiaugtis ateitimi be anglies dioksido emisijos.“
Federalinis Vokietijos kancleris Olafas Scholzas sakė: „Elektrinių transporto priemonių centras reiškia naują pradžią. Tai yra didžiausia investicija per bendrovės istoriją „Ford“ gamykloje Kelne. Tai puiki žinia Kelnui, Vokietijos automobilių pramonei, elektriniam mobilumui ir naujajai erai.“
Nuo „Model A“ iki naujo elektrinio „Explorer“
Kelno elektromobilių centro atidarymas – naujausias skyrius ilgoje „Ford“ gamyklos, kuri nuo 1930 m. yra Europos automobilių pramonės šerdis, istorijoje. Šioje Kelne įsikūrusioje gamykloje buvo gaminami tokie ikoniški modeliai kaip „Ford Model A“, „Taunus“, „Capri“, „Granada“ ir „Fiesta“.
Daugiau nei devynis dešimtmečius skaičiuojančioje „Ford“ gamykloje buvo pagaminta daugiau nei 18 milijonų automobilių. Ši viena galingiausių „Ford“ pramonės įmonių visame pasaulyje suteikė judėjimo laisvę milijonams europiečių.
„Kelno elektromobilių centras rodo naujos „Ford“ eros Europoje pradžią, – pranešė „Ford Europe“ elektromobilių departamento generalinis direktorius Martinas Sanderis. – Mes dar kartą iš naujo apibrėžiame automobilių gamybos standartus, diegiame pažangias technologijas, kad sukurtume junglumu ir pažangiausia programine įranga pasižyminčias transporto priemones, tenkinančias mūsų klientų mobilumo be CO₂ emisijos poreikius.“
Kelno elektromobilių centro pagrindas – skaitmeniniai sprendimai, sujungiantys gamybines mašinas, automobilius ir darbuotojus. Savaime besimokančių mašinų, autonominių transporto sistemų ir didžiųjų duomenų valdymo realiuoju laiku diegimas yra neatsiejamas nuo gamybos procesų našumo didinimo ir nuolatinio kokybės gerinimo.
Be to, „Ford“ žengia dar vieną žingsnį į priekį, kad puoselėtų, o ne išsižadėtų žmogaus meistriškumo. Nauji kognityviniai ir bendradarbiaujantys robotai bei papildytosios realybės sprendimai padės darbuotojams didinti jų pačių našumą, keistis duomenimis su kitomis gamyklomis ir dalytis patirtimi realiuoju laiku.
Anglies dioksido neišskiriantis elektrinių transporto priemonių centras
Siekdama anglies dioksido neutralumo, „Ford“ gamykla sumažins energijos naudojimą ir išmetamųjų teršalų kiekį, įdiegdama naujus procesus, technologijas ir naudodama pažangius gamybos įrenginius. Visa gamyklai eksploatuoti reikalinga elektros energija ir gamtinės dujos yra neutralios anglies dioksido atžvilgiu – tai sertifikuota 100 proc. atsinaujinanti elektros energija ir biometanas.
Šiluma, reikalinga patalpoms šildyti, ir gamybos procesai yra neutralūs anglies dioksido atžvilgiu, nes vietinis energijos tiekėjas „Ford“ vardu kompensuos atitinkamą surinkimo gamyklos išmetamų teršalų kiekį. Šilumą gamina išorinė elektrinė ir atliekų deginimo įmonė, o „Ford“ ji tiekiama specialiu garo tinklu.
Vietinis energijos tiekėjas planuoja 2026 m. maždaug 60 proc. sumažinti savo veiklos metu išmetamų teršalų kiekį, susijusį su šios šilumos tiekimu, o vėliau, iki 2035-ųjų, visiškai panaikinti šiuos teršalus. Kai „Ford“ Kelno elektromobilių centras pradės veikti visu pajėgumu, bus nepriklausomai sertifikuotas kaip neutralus anglies dioksidui. Šis nepriklausomas sertifikavimas bus reguliariai audituojamas ir derinamas su aukštos kokybės anglies dioksido kompensacijų už likusį išmetamą anglies dioksido kiekį pirkimu.
Technologinį Kelno „Ford“ elektromobilių centrą atnaujinanti bendrovė siekia padidinti biologinę įvairovę ir pagerinti gamyklos žaliųjų plotų ekologinę pusiausvyrą. Įdiegtos priemonės apima naują daugiametę žolinę augaliją, ekologiškai skurdžios žolės plotų keitimą į laukinių gėlių pievas ir vabzdžių viešbučius, taip pat šikšnosparnių ir paukščių buveines.
„Anglies dioksido atžvilgiu neutralus Kelno elektromobilių centras yra pavyzdys visai automobilių pramonei. Jis rodo, kaip pereiti nuo tradicinės automobilių gamybos prie elektromobilių gamybos, – apibendrino M. Sanderis. – Mūsų inžinieriai suprojektavo įrenginius ir procesus taip, kad jie būtų maksimaliai efektyvūs ir darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai. Tai padeda „Ford“ tapti anglies dioksidui neutralia įmone Europoje ir įkūnyti mūsų pasaulinį anglies dioksido išmetimo mažinimo planą.